Zatím žádné komentáře

Svatováclavská jízda 2013

28.9.2013 Mladá Boleslav

Letos vycházel svátek Den české státnosti 28.září na sobotu. Přišli jsme tak o den volna, ale na víkend slibovali meteorologové jasno, slunečno, možná trochu chladivé ráno. Bylo tedy rozhodnuto o vyjížďce. Ale kam ? Veteran club v Polici nad Metují pořádal akci, současně se jela tradiční Svatováclavská jízda v Mladé Boleslavi. V Polici jsme s auty již byli, v Boleslavi nikoliv, tak bylo rozhodnuto.
Registrace v Boleslavi probíhala již od 08:30, což znamenalo vyjet hned v sedm ráno. Sraz v dílně byl naplánován na 06:45, Radek v pohodě dorazil v 07:15 a ještě byl rozhněván, že jsme mu auto z dílny jenom vyvezli, ale nenastartovali, aby se ohřálo. Zachovali jsme se k němu opravdu nehezky. Složení bylo následující :

ŠKODA 1000MB       1964, za volantem Jindra
ŠKODA 1000MBG    1968, za volantem Jenda
ŠKODA 1100MB       1968, za volantem Radek
ŠKODA 110R Coupe     1978, za volantem Dan

Minule nás potrápilo eMBGéčko, proto dostalo nové palivové čerpadlo, tak jsme věřili, že dá pokoj, jaký to byl omyl, se dozvíte později. Ostatní vozy prošly pouze namátkovou vizuální kontrolou.

Předpověď počasí vyšla dokonale, bohužel i s tím trochu chladnějším ránem. V sedm ráno bylo před dílnou celých 0,5 °C. Až do Nové Paky byla navíc mlha. Nevím, jak ostatním, ale ve
ŠKODA 110R 1978 se po zapnutí topení začala okna zevnitř mlžit, takže stáhnout okna a vše vyvětrat. Na Benzině před Jičínem byla povinná občerstvovací zastávka jak pro řidiče, tak pro auta. Počasí se umoudřilo, a v Jičíně se citelně oteplilo na 5 °C … Do toho se tam zjevil obdivovatel aut, který jako by z oka vypadl slavnému lovci Pampalinimu. Byl dokonalý.

Nejpozději do půl deváté jsme měli stihnout přijet na Staré náměstí do Boleslavi, což se nám nepodařilo, takže místo startu nám bylo zapovězeno. Nebyli jsme jediní, spolu s asi dvacítkou aut jsme stáli kousek od startu, ale ve stínu Následoval start vozů a jakmile se prostor startu uvolnil, mohli i opozdilci najet a zahájit jízdu. Jely se dva kruhy po Boleslavi. Pro nás nečekané, ale o to příjemnější bylo obrovské množství diváků téměř po celé trase. Jízda probíhala na první, maximálně druhý rychlostní stupeň. eRko jelo jako poslední z našich aut a tak bylo první na místě, kde zdechlo MBG. Malé otáčky motoru při popojíždění v koloně a následné zhasnutí. Mohlo by se zdát, že se opakovala situace z Malé skály, kdy se motoru nedostávalo paliva, ale MBG nám to chtělo zpestřit a tak si pro nás přichystalo překvapení. Dobíjení. V tom se skrýval problém. Když se seřizoval motor na JT274, naměřil jsem při volnoběhu hodnotu dobíjení pouze 11,5 V, ale někteří kolegové nad tím mávli rukou se slovy : to je dobrý, takhle to bylo vždycky. To možná ano, ale dřív se nejezdilo půl hodiny na max. 1.300 ot/min s rozsvícenými světly. Po chvíli přijely i ostatní auta, MBG jsme chtěli roztlačit. Ale jeho řidič Honza musel nutně močit a protože měl blok z přihlížejících lidí, hledal osamocené místo, což se mu už po 10-ti minutách podařilo. MBG jsme uvedli do provozu a jeli do cíle, což byl místní fotbalový stadion. Jenže už za normálního provozu, ten byl předtím zastaven. Dorazili jsme jako úplně poslední, z protisměru a museli jsme se prodírat davem lidí. To všechno kvůli Honzovu malému močovému měchýři. Ty dojezdy nám moc nejdou, už na Malé skále to nebylo ideální. Místo na nás zbylo jenom před toaletami, navíc na silnici, kde proudily doslova hordy lidí. Náš kamarád Martin je místní, tak na jeho radu jdeme nejdříve na oběd a až potom na prohlídku aut.

Vystavovaná technika byla na obslužné komunikaci tréninkového stadionu. Překvapila auta z muzea ŠKODA auto a.s., naopak nepřekvapilo pár aut po rádoby renovaci s nehezkým výsledkem, potěšilo legendární PORSCHE 911 z osmdesátých let, nádherné původní GARDE 1983 a nadchnulo několik aut, např. WARTBURG „doutník“ ve dvoubarevném provedení vč. originálního štítu nad oknem. Hezký byl TATRAPLAN, vybavuji si TUDORa 1101, SEDANa 1201, krásné kabrio MERCEDES z roku 1964, neobvyklá ŠKODA 1203 ve verzi CAMPING.

Kolem druhé hodiny se vybraní jedinci posilnili vynikající fotbalovou klobásou a rozhodli o návratu. MBG už nemělo potřebu nás dál trápit, chytlo bez problémů a vyrazili jsme k domovu. Návraty z akcí domů bývají velmi svižné. Nejinak tomu bylo i teď a včetně očisty vozového parku jsme se po čtvrté hodině každý z dílny rozjel domů.

S velkou pravděpodobností se jednalo o letošní poslední sraz, ale byl vydařený. Tedy až na tu kosu ráno, dobíjení na MBG a jistý močový měchýř.

[nggallery id=21]

Komentáře jsou uzavřeny .