Zatím žádné komentáře

Páteřáky 2014 – Stříbrný rybník

Do titulku jsme použili zažitý název Páteřáky, protože celý název akce je poněkud dlouhý.SONY DSC

24. sraz vozů Škoda Octavia, odvozených a předcházejících typů zn. Škoda – vozů klasické konstrukce s páteřovým rámem

31.5.2014 Hradec Králové, Stříbrný rybník

Na tento sraz se naše parta poměrně těšila, Neboť bylo jasné, že se zúčastníme s větším počtem vozů než obvykle. Výběr vozu byl následující: Rapid 1935, Popular 1538, Tudor 1949 a Felicia 1961. Doprovodná souprava Multivan a karavan. Na to jak byl jasný počet vozů tak se dlouho hledalo složení posádek a když bylo složení jasné překvapili nás drahé polovičky, že by chtěli jet také. Předpověď počasí byla příznivá, a proto jsme se všichni sešli v pátek na dílně. Po hromadném focení se vozidla vydala směr Hradec Králové. V Rapidu jel Robert dceruškami a drahou manželkou Terezkou. Jindra s Dominikem jeli Populárem. Daniel s Denisou a Deniskou a Barunkou jeli Tudorem. Radek s Tomášem jeli Felicií. Dle tradice se první závada očekávala na voze, který řídil Radek. K překvapení všech se jako první trucující vůz projevil Rapid s únikem chladicí kapaliny po zdolání náročného stoupání za Trutnovem. Radek se ovšem nenechal zahanbit a závada na zadních brzdách Felicie se projevila již v Jaroměři. Jindra také tradičně, zvolil zkratku, která se projevila v rámci rčení “Je to sice dál, ale zato horší cesta”. Přijeli jsme na stříbrný rybník do kempu, kde bylo relativně hodně aut. Očekávali jsme, že bude padat rosa a na auta jsme oblékli plachty, což vzbudilo podezření, že přijeli nějací exoti. Po registraci jsme se přesunuli do jeden kilometr vzdálené restaurace.

Sobotní ráno.

Společná snídaně byla za svitu slunečních paprsků. Dále se hlásili další a další posádky, takže bylo na co koukat. Dopoledne jsme měli možnost všechny vozy prohlédnout a byla zastoupena celá modelová řada Škodovky. Nejstaršími exponáty byly Škoda 937 z roku 1934 a naše Škoda Rapid z roku 1935. Dále byli k vidění Škoda Populár, Tudory, sedany i stejšny 1200 a 1201, mnoho kabrioletů 450 a Felicií, Spartaky 440 i 445 a Octávia.

Nesmíme zapomenout na dva výjimečné exponáty. Jedním z nich byl znovu vzkříšený a reinkarnovaný krásný roadster Škoda 450 a dalším vozem byla Trekka, která se vyráběla na Novém Zélandu.

Orientačního  závodu se zúčastnili 3 vozy, protože vodič Rapidu byl indisponován. Při vyjížďce jsme se míjeli s vozy v opačném směru, které jely s obráceným itinerářem. Navštívili jsme Josefovské i Opočenské náměstí, kde jsme plnili úkoly a také zajímavou expozici Motogalerie v Šestajovicích. Na zpáteční cestě jsme u Třebechovic v hezky zrenovovaném statku plnili další úkoly při průjezdné kontrole. Mimo jiné jsme měli rovnat ventily do krabičky a poznávat vůz Škoda Trekka.

Domů jsme se vraceli v dobré náladě. Zastavili jsme na Trutnovském náměstí na zmzlinu a místní si mohli prohlédnout pár hezkých škodovek pohromadě 🙂

Závěrem bychom chtěli poděkovat všem organizátorům za vzorně připravenou akci. Budeme se těšit na příští páteřáky.

RaM

za fotografie děkujeme
Ivan Panuška, Jan Voříšek, Luba H., Martin Doležal, Míra Hans

[nggallery id=82]

zdoj: http://www.skodahistoricfanclub.cz/

Komentáře jsou uzavřeny .