Zatím žádné komentáře

Den s eMBéčkem 2013

7.9.2013 Malá Skála – Autocamp Ostrov

Zase po roce jsme se zúčastnili velmi oblíbeného a úzce zaměřeného srazu na vozy vycházející z řady

ŠKODA 1000 MB.

V 6:30 jsme vyráželi ve výše uvedeném složení směrem Vrchlabí, Semily, Železný Brod, Malá Skála. S absolutním nedostatkem paliva se potýkalo žluté eRko, proto jsme hned za začátek zařadili tankovací a snídaňovou pauzu ve Vrchlabí na Benzině. Bez jakýchkoliv problémů jsme dorazili na místo srazu okolo 8:45 hod. Přestože sraz byl už od  8:30 přijeli jsme jako 18 až 22 vozidlo. Podle pořadatelů se srazu zúčastnilo celkem 87 vozidel. Současně se srazem v kempu probíhal jarmark lidových řemesel, což zaručovalo hojnou diváckou účast.

Do 11:00 jsme měli čas na prohlídku vystavených vozidel, Zároveň jsme hlasovali v kategoriích „o nejkrásnější ŠKODA 1000 MB“, „o nejkrásnější ŠKODA 100“, „o nejkrásnější ŠKODA 110R“ a „o nejzajímavější vozidlo srazu“. Příjemným překvapením byl téměř dvojnásobný počet vozidel v porovnání s loňským ročníkem. Až na několik málo vyjímek bylo zřejmé, že vozům věnována značná péče, což ocenili všichni účastníci srazu i kolemjdoucí jarmarečníci.

ŠKODA 1000 MB (1964) – posádka Mirek, Zdeněk
ŠKODA 1000 MBG (1968) – posádka Robert, Honza
ŠKODA 1100 MB (1968) – řidič Radek
ŠKODA 110R (1978) – řidič Dan
ŠKODA 110R (1980) – řidič Jindra

Přesně podle časového rozvrhu se v 11:15 začala tvořit formace pro spanilou jízdu. Cílem této jízdy bylo Motomuzeum v Borku pod Troskami. Jelikož četné pole embéčkářů bylo delší než se očekávalo, docházelo k prodlevám při projíždění křižovatkami, přestože ty důležité byly pořadatelem zajištěny. To vedlo ke ztrátě kontaktu s předchozími vozy a tak posádky neznalé místních stezek ztratily. Zaznamenali jsme čtyři vozy a z toho dva byly z naší výpravy.  Konkrétně ŠKODA 1000 MB a ŠKODA 1100 MB. Zároveň s příjezdem do Borku se projevila závada na voze ŠKODA 1000 MBG. Při popojíždění v koloně v režimu neustálého volnoběhu motor náhle zhasl. Protože cíle téměř dosáhlo a bylo to z kopce, dojelo eMBéGéčko se zhasnutým motorem. Následnou diagnostikou bylo zjištěno, že se nedostává palivo do motoru. Snaha o manuální načerpání paliva skončila dopravením více vzduchu než benzínu. Závada byla v palivovém čerpadle, kdy docházelo k přisávání falešného vzduchu. Za přihlížení četného pole účastníku se podařilo závadu provizorně vyřešit. Muzeum bylo hezké a dostali jsme zadarmo bonbony a nabití mobilu. Cestou zpět jsme pokračovali ve spanilé jízdě přes Turnov zpět do kempu. Milé bylo pozorovat náhodné diváky a jejich nadšené reakce. Stejně milé bylo zjištění, že čekající na uzavřených křižovatkách kvůli našemu průjezdu byli vstřícní. Uzavírání křižovatek pořadatelem probíhalo stylově vozy Veřejné bezpečnosti v dobových barvách včetně ústroje příslušníků. Příjezd do kempu se nesl v duchu popojíždění na volnoběh a toho opět využilo eMBéGéčko a přímo v kempu znovu zhaslo. A ze stejné příčiny.phoca_thumb_l_den_s_embeckem-2013-122

Nastal čas nasytit naše žaludky. Někomu se to podařilo jednou klobásou od místních hasičů, někdo se musel nechat chvíli přemlouvat a někomu nestačily ani tři klobásy. Opět přesně harmonogramu se vyjíždělo na orientační závod. Z našeho týmu byly nominovány pouze dva vozy a to obě eRka. Jako dvanácté vozidlo v pořadí vyrazilo žluté eRko s posádkou Dan a Radek. Čtrnáctí vyrazili Jindra s Honzou s červeným eRkem. V itineráři na nás čekaly čtyři průjezdné kontroly a čtyři samokontroly. Zvolili jsme poměrně svižné tempo a do cíle jsme i přes plnění úkolů a čekání na kontrolách dojeli pátí a osmí v pořadí. Znovu jsme si prohlédli již prořídlé pole vozů, tentokrát již detailněji. Zastavili jsme se u prototypu ŠKODA 1000 MB Roadster a u hezky zrenovované ŠKODA 1000 MBX v bílé barvě. Zarazilo nás, že ačkoliv byl Roadster prototyp z roku 1962, měl hlavu bloku válců utaženou šrouby a nikoliv maticemi na šteftech. Naopak nás potěšila přítomnost různých detailů použitých pouze na prototypech, např. filtrbox, čelní maska a svislé členy nárazníků. U MBX jsme obdivovali částku, kterou byl ochoten majitel zaplatit za klempířské práce. Pomalu jsme očekávali vyhodnocení a vyhlášení výsledků.

Jindra obhajoval loňské vítězství v orientační soutěži, což se mu také podařilo. Stejně úspěšným byl Dan, který obhájil v kategorii o nejhezčí ŠKODA 110R. Loni vyhrál s červeným eRkem, letos se žlutým. Navíc skončil třetí v orientační soutěži. Další prvenství si odvezl Robert se ŠKODA 1000 MBG v kategorii o nejkrásnější ŠKODA 1000 MB.

Závěrem patří dík pořadatelům, neboť nedošlo k žádnému skluzu v harmonogramu, přestože bylo daleko více účastníků než se čekalo. Asi nejsme sami, komu se na srazu líbilo, a nedivíme se, že bylo tolik embečkářů. Považujeme tento sraz za jeden z nejhezčích v sezóně a rádi přijedeme příští rok. Cestu zpět jsme zvolili přes Turnov a Jičín. Na dlouhých rovinkách jsme udržovali rychlost přes 100 km/hod. Nejstarší vozidlo ŠKODA 1000 MB (1964) zvládlo toto tempo bez zaváhání.

[nggallery id=42]

Komentáře jsou uzavřeny .